טרנד השיפוצים והרחבת הבית – לא צריך לעבור דירה 

אנשים רבים בוחרים לבצע שיפוצים והרחבות בבית שלהם ולשפר את תנאי הדיור, במקום לעבור לדירות חדשות. הם כמובן בוחנים דרכים למקסם את השטח, לשפר את הפונקציונליות ולהעלות את ערך הבית. 

נבדוק להלן מה היתרונות בשיפוץ הבית ועד כמה שיפוצים עשויים אכן להיות יעילים בהרחבת שטח הבית כאשר כל זה יחסוך מעבר דירה על כל הכרוך בכך.

מקסום שטח

שיפוץ בית הוא דרך מצוינת להפיק את המרב מהחלל בבית הקיים. פרויקט הרחבת הבית יכול להוסיף שטח נוסף.  אם זו הוספת חדרים נוספים, יצירת חללי מגורים נוספים או הרחבת חדר קיים. פרויקטים כאלה מאפשרים לבעלי בתים להישאר ולהתגורר בביתם המוכר והאהוב, בלי לעשות שינויים דרסטיים בהחלפת אזור המגורים.

שיפור הפונקציונליות

שיפוצים העשויים בצורה מתוכננת ומקצועית יועילו גם לפונקציונליות של הבית. שדרוג מטבחים למשל זה רק אחד מהפרויקטים הפופולריים ביותר שבעלי בתים רבים מבצעים. שדרוג מטבח, כולל הוספת מכשירי חשמל חדשניים, התקנת משטחי שיש וארונות חדשים, כדי ליצור שטח עבודה יעיל יותר תוך מקסום מקומות אחסון. באופן דומה, שיפוץ חדר אמבטיה יהפוך חלל פשוט וצפוף לחלל יוקרתי ורב שימושי.

העלאת ערך הבית

שיפוצים והרחבות בבית עשויים להעלות את ערך הבית בכ-20% בממוצע. שימוש במכשירי חשמל מודרניים חסכוניים באנרגיה, צנרת מעודכנת ושדרוגי חשמל מוסיפים ערך נכס באופן מיידי. באופן כללי, בית ששופץ לאחרונה מושך יותר קונים פוטנציאליים, ומגדיל את הסיכויים למכור את הנכס במהירות ובמחירים גבוהים יותר (ברגע שאתם מחליטים ללכת על זה).

שליטה על העלויות

מעבר לבית חדש הוא סיפור יקר, הכורך עלויות רבות כמו הוצאות מעבר, מיסים שונים, שכ"ט עורך דין ודמי תיווך נדל"ן. שווה תמיד להשקיע בבית הקיים ולהתאים אותו לצרכים האישיים.

שוק הדיור הינו תנודתי במיוחד ושיפוץ הבית הקיים הוא תמיד השקעה בטוחה יותר.

חיסכון בזמן

רבים נוטים לבצע שיפוץ כאשר הם רוצים לשפר את תנאי הדיור וזאת כי זה גוזל הרבה פחות זמן ממעבר דירה. 

מעבר ורכישת בית חדש הוא שינוי משמעותי בחיים הדורש תוכנית ברורה, הרבה כסף וגם הרבה זמן שעשוי להימשך חודשים ארוכים. שיפוץ, לעומת זאת, עשוי להיות תהליך מהיר יותר ובמקרים רבים ניתן להמשיך להתגורר בבית במהלך תהליך השיפוץ.

לסיכום

הטרנד של ישראלים רבים שבוחרים בשיפוצים והרחבות בתים במקום מעבר הוא מגמה פופולרית. השיפוץ ממקסם את השטח של הבית, מוביל לשיפור הפונקציונליות והגדלת ערך הבית וכולם בעלי יתרונות משמעותיים אותם ניתן להפיק מפרויקטים אלה. 

ברור שבכדי להגיע לתוצאות מוצלחות ומקצועיות, חשוב לבצע את כל התהליכים בליווי אנשי מקצוע מומחים לתחום שייטיבו לתכנן וגם להוציא לפועל את כל התוכניות בצורה הכי טובה והכי מקצועית.

מאמר בשיתוף חברת POWER 

דילוג לתוכן